Pole Dance – dla kogo, jak zacząć?

Co to jest tak popularny w dzisiejszych czasach Pole Dance? Otóż Pole Dance to nic innego, jak taniec na rurze, który jak już, mówiłam, cieszy się bardzo dużą popularnością. Jeszcze nie tak dawno taniec ten był źle kojarzony. Kojarzono go ze striptizem. Niesłusznie, gdyż Pole Dance pozbawiony jest jakichkolwiek podtekstów erotycznych. Na szczęście to się zmieniło! I dobrze, bo dzięki temu, że, tańczymy Pole Dance, stracimy zbędne kilogramy, wymodelujemy pięknie swoją sylwetkę, poprawimy kondycję, a także wprawimy się w dobry nastrój. W tym artykule powiem, dla kogo jest ten taniec i jak zacząć?

Źródło: pixabay.com

Zatem, czym jest Pole Dance?

Jak już powyżej napisałam Pole Dance to forma tańca na rurze. Jego trening oparty jest na ewolucjach akrobatycznych, oczywiście z użyciem rury, ale nie ma to żadnego podtekstu erotycznego, a jedynie charakter sportowy.

Jak zacząć tańczyć Pole Dance? Jak przygotować się do zajęć?

Pomimo tego, iż Pole Dance to sport typowo siłowy, to żeby zacząć ćwiczyć, wcale nie trzeba mieć bicepsów, jak ze stali. Nie jest też ważne, jak się wygląda i ile się waży, lub to, z jakimi kompleksami dana osoba boryka się na co dzień. Pierwsze efekty treningu widać już po 3 miesiącach. Dzięki Pole Dance wzmacniamy ręce, mięśnie brzucha, zmienia się również wygląd naszych ramion i ubywa kilka zbędnych kilogramów. Oprócz rury, by uprawiać Pole Dance, potrzebne są krótkie spodenki i krótki top. Wcale nie chodzi o pokazywanie ciała, a o jego jak najlepszą przyczepność, którą gwarantuje własna skóra. Szkoły, w których można, nauczyć się tego tańca dysponują również specjalnym talkiem w płynie, który w znacznym stopniu zmniejsza potliwość. To właśnie dzięki niemu ciało lepiej „przykleja się” do rury. Pole Dance trenuje się też bez butów, czyli boso albo w stopkach. Obecne materace na treningu pozwalają uniknąć poważniejszych kontuzji.

Dla kogo jest zalecany Pole Dance, a jakie są przeciwwskazania do jego uprawiania?

Tak więc Pole Dance przeznaczony jest absolutnie dla wszystkich! Takie treningi są zarówno dla kobiet i mężczyzn, osób nieuprawiających żadnego sportu, jak i dla tych aktywnych sportowców. Mając na uwadze charakter tańca przy drążku, to jednak dużo pewniej czują się w nim kobiety. Jako głównym i jedynym przeciwwskazaniem do uprawiania tej dyscypliny jest ciąża kobiety. Jest tak, ponieważ u kobiet spodziewających się dziecka wzrasta poziom relaksacyjny, który odpowiedzialny jest za rozluźnienie tkanek miękkich organizmu. Skutkuje to tym, że stawy i więzadła stają się niestabilne, wskutek czego trening obarczony jest bardzo dużym ryzykiem kontuzji. U kobiet w „błogosławionym” stanie zmienia się także środek ciężkości ciała, co w połączeniu ze stale powiększającym się brzuszkiem, prowadzi do zaburzeń w ocenie odległości. Takie obroty mogą skutkować zaburzeniami równowagi, a znacznie zwiększona potliwość grozi ześlizgnięciem się z rurki.

Zostaw komentarz

Shares