Żylaki na nogach – przeciwdziałaj i ćwicz!

Żylaki to nadmierne rozszerzenie żył, które mogą powodować pękanie ścianek żył i owrzodzenia. Owe żylaki najczęściej mogą występować: w przełyku, odbycie i kończynach dolnych. No właśnie dziś w tym artykule postanowiłam zająć się żylakami na nogach. Co jest przyczyną ich powstawania na nogach? Jak zapobiec ich powstawaniu na kończynach dolnych?

Źródło: pixabay.com

Tak więc problem żylaków na nogach dotyczy coraz większej liczbie osób, zwłaszcza kobiet. Jaka jest tego przyczyna? Otóż przyczyną ich powstawania jest między innymi nieprawidłowa praca zastawek w żyłach. Poza tym czynnikami ryzyka występowania zmian naczyniowych są geny, a także długa praca w pozycji stojącej, brak aktywności fizycznej, jak również otyłość. Objawy żylaków to: uczucie ciężkości, mrowienie i puchnięcie nóg. Jak można zapobiec rozwojowi choroby, to znaczy powstawaniu żylaków. Oczywiście jednym ze sposobów jest stosowanie ćwiczeń. Jakich? Aby odpowiedzieć na to pytanie to w tym artykule wymienię i opiszę kilka z nich:

Spacer na palcach  – stańmy na palcach i w tej pozycji chodźmy przez kilka sekund. Powtórzmy kilka razy.

Chodzenie na piętach – w tym ćwiczeniu z kolej stańmy na piętach i w tej pozycji chodźmy przez kilka sekund.

Rowerek – ćwiczenie o nazwie rowerek jest to ćwiczenie, w którym naśladujemy ruch, jaki wykonujemy pedałując.

Ćwiczenie pięta – palec polega na tym, że siadamy na krześle, mamy proste plecy, a nogi płasko na podłodze. Następnie unosimy piętę, a palce pozostawiamy na podłodze. Powtarzamy to ćwiczenie kilka razy.

Unoszenie nóg – tym ćwiczeniu zginajmy nogi leżąc na plecach. Następnie unieśmy nogi do kąta 90 stopni, później ugnijmy kolana i wyprostujmy. To ćwiczenie powtórzmy 20 razy.

Krążenie nóg – to ćwiczenie polega na tym, że kładziemy się na plecach, następnie podnosimy nogi i rysujemy nimi kółka w powietrzu. Powtarzamy 20 razy na jedną nogę.

Nożyce – to ćwiczenie, które nie tylko poprawia kondycję mięśni brzucha, lecz również poprawia krążenie w kończynach. Aby wykonać to ćwiczenie to połóżmy się na plecach i „ siekajmy „ powietrze wyprostowanymi nogami.

STOPA FLEX – to ćwiczenie, w którym kładziemy się na plecach, podnosimy wyprostowane nogi i pracujemy stawem skokowym ruszając stopą do przodu i do tyłu. Wykonać to ćwiczenie możemy też siedząc na krześle.

Chodzenie po schodach – w żadnym wypadku nie powinniśmy unikać schodów. Wybierzmy je zamiast windy, nie omijajmy ich także na siłowni. Dzięki temu nie tylko poprawimy krążenie, ale i wzmocnimy mięśnie nóg.

Spacer – pamiętajmy także o spacerze. Czemu? Otóż okazało się, że jest to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na utrzymanie naszego krążenia w dobrej kondycji. Spacerować możemy do woli, ale żeby było to przynajmniej 20 minut codziennie.

Zostaw komentarz

Shares